Popis blogu

Rozhodla jsem se zažít rok života vzhůru nohama aneb hurá do Austrálie!

čtvrtek 5. listopadu 2015

I tohle je Austrálie!

Ahoj všem, jelikož už třetí den prší, přivedlo mě počasí na myšlenku napsat tenhle článek.

Nevím jak vás, ale mě vždycky ve škole učili, že Austrálie je ta země co je hrozně daleko, je tu hrozný horko a hlavně, že tu přece nikdy nepší a je tu hrozné sucho! Hahaha, ne. Protože je to samozřejmě obrovká země a nachází se v několika podnebných pásek, počasí se také podle toho liší. Nahoře na severu se střídají období deštů s období sucha, ve vnitrozemí pravděpodobně opravdu skoro neprší (je tam několik tisíc kilometrů pouště a ničeho jiného), no a pak tady máme pobřeží mírného pásu, kde si počasí dělá co chce, minimálně teda u nás v Sydney.

Zima, která tu trvá zhruba od června do srpna/ září dokáže být pěkně studená, možná i studenější něž v Evropě, tak nějak víc zaleze člověku pod kůži. Vyjímečně tu i nasněží. Půl roku zpátky byly v téhle "suché zemi" obrovské povodně, které zatopily řadu domů.



Teď v období jara je to jako na houpačče, viz tento týden. V pondělí bylo 30 stupňů a my jsme strávili většinu dne v bazénu. Od úterý v kuse prší a já už začínám mít pocit, že nikdy nepřestane, mám chuť jen zaléz do postele a spát. Teploty se pohybují kolem 18, takže taky žádná hitparáda. Jenže zítra, už má být zase 30, ale vydrží nám to jen jeden den, pak zase spadneme na 20. 

Musím říct, že mě tyhle teplotní rozdíly neskutečně ubíjí, konrétně když se jedná o skoky 10 stupňů a víc. Navíc mi to přináší silné migrény, které mi na pohodě moc nepřidají.

Počasí samozřejmě nezměníme, můžeme jen držet pusu a krok a doufat v lepší zítřky. 

Mějte se krásně

Niki

Žádné komentáře:

Okomentovat