Popis blogu

Rozhodla jsem se zažít rok života vzhůru nohama aneb hurá do Austrálie!

pátek 21. srpna 2015

Pro tatranku cokoliv, aneb ať žije Australská kuchyně!


Tenhle článek píšu na mobilu v autobuse, protože cesta z centra k nám zabere zhruba hodinku a doprava v Sydney umí vždycky nepříjemně překvapit, takže mám právě spoustu času.


Asi každý z nás, když jede poznávat cizí zemi, se těší až ochutná tamní kuchyni. Zrovna Austrálie je velkou vyjímkou.

Původní obyvatelé jsou Aboridžinci, ale ti tu v dnešní době skoro nežíjí, a když, tak určitě ne v takovém městě jako je Sydney. Austrálie je neskutečně kosmopolitní město, většina místního obyvatelstva jsou "imigranti" (berme ten výraz s rezervou) a mají předky po celém světě. To je samozřejmě věc, která se odráží i na australské kuchyni.

Na každém rohu potkáte asijskou restauraci, hned vedle je pravděpodobně indická a hned o ulici dál mexická. Vyjímkou nejsou ani italské restaurace, které nabízejí zaručeně pravou italskou pizzu nebo těstoviny. Pokud máte zrovna chuť na typický americký fast food, and to není sebemenší problém. Ale kde je ta Austrálie?

Oz (místní název pro Ausstrálie) má svých jídle absolutní minimum, ale zato jsou na ně aussie obyvatelé vážně hrdi.

První místo s naprostým přehledem získává - Vegemite
Za mě totální humus, pro ně číslo jedno. Je to jakýsi druh "másla", prodává se ve stejné formě jako třeba Nutella, má černou barvu a chutná jako sůl. Navíc hodně přesolená sůl! Bleee
Místní blázni si ji dávají na chleba (výhradně toustový) společně s ovocným džemem a šíleně si u toho šmakují.



Druhé místo úzce souvisí s typickým zvířetem, kterým je samozřejmě klokan. Maso to není levné, ale pokud ho kuchař umí správně připravit, úplně se vám na talíři rozpadá. Mě byl naservírován soolečně s krokodýlem a byla to vážně mňamka.

Bronzovou příčku potom získávají scones. Pečené bochánky, které moje HM vážně umí a já se po nich můžu utlouct! Ještě teplé se rozříznou, namažou se marmeládou, přidá se šlehačka a pak už si jen chrochtáte blahem.


U nás doma se celkově moc nevaří. Oběd se vždy někde koupí - hotové grilované kuře nebo sushi, k večeři máme buď těstoviny s rajčatovou omáčkou, případně nějaký polotovar, který se jen vyndá z mrazáku, dá na panvičku a je uvařeno, nebo se na tohle všechno HM vykašle a jíme někde venku. Jo a včera jsme měli McDonald's, který si dětičky vydupali



můj dnešní oběd :)

Já jsem momentálně ve fázi, kdy bych dala cokoliv a kynutý borůvkový knedlík od babičky zalitý šlehačku a posypaný tvarohem! No, to si ještě počkám.
Druhá věc, kterou maximálně miluju, jsou Tatranky. Přivezla jsem si pár z domova, mám tam poslední, co budu dělat potom, nevím.
Kdyby jste mi chtěli poslat v obálce Tatranku nebo třeba Millu!, hurá do toho, haha.
Taky mi chybí rohlíky...No Škoda mluvit

Na druhé straně Sydney by se měl údajně nacházet obchod, kde by nějaké české potraviny mít měli, tak se tam asi vypravím, až bude největší krize. Budou to asi 2,5 hodiny cesty, ale pro Tatranku cokoliv!

Za chvíli už budu vystupovat, konečně!
Mějte se krásně a dejte si za mě Tatranku!

Niki

Žádné komentáře:

Okomentovat