Popis blogu

Rozhodla jsem se zažít rok života vzhůru nohama aneb hurá do Austrálie!

pátek 4. září 2015

Bude ze mě šéfkuchař!

Středa odpoledne byl čas, kdy jsem se rozhodla ukuchtit babiččiny kynuté borůvkové knedlíky, po kterých se můžu utlouct. Nikdy předtím jsem to nezkoušela, vždy stačilo zavolat babiččce a knedlíky byly za pár dní na stole. To teď bohužel není uplně reálné, sice jsem si chvíli pohrávala s myšlenkou, že by mi mohli jeden poslat, ale asi by to nebyl nejlepší nápad, protože buď by je snědl nějaký úředník, nebo by se česká pošta zase vyznamenala a přišly by až po několika týdnech, což by se dost pravděpodobně podepsalo na jejich čerstvosti.

No takže jsem sedla k internetu a začala googlit, kde tady seženu droždí, jak nahradit tvaroh a jak se anglicky řekne naše hladká mouka a moučkový cukr. V tom jsem byla úspěšná. Malý krok pro lidstvo, ale velký krok pro knedlíky. Všechno jsem si nakoupila, jen teda smetanu jsem zapomněla, ale bez té se snad obejdu.


A pak už přišla fáze zadělávání těsta, aneb další problém, jakým množstvím nahradit 30g čerstvého droždí, když mám jen to sušené? Našla jsem rady na emimino a podobných servrech a rozhodla jsem se jim věřit. Nic jiného mi totiž nezbývalo.

Na můj vkus bylo těsto příliš moc lepivé, takže jsem přidávala mouku, pak zase droždí, trošku mlíka a tak pořád dokola. Nakonec mi došla trpělivost, hodila jsem na to uděrku a dala ke krbu, aby bylo těstíčko v teple :D.



 Vykynulo moc hezky, né že ne. Ale hned jak jsem to vzala do rukou, byla jsem oblepená a oblemcaná nejen já, ale i půlka kuchyně. Ponořila jsem se celá do mouky, to by přece mělo pomoci! Houby.
Nakonec se mi po několika minutové vyčerpávají snaze podařilo bochánky, které zdálky připomínaly knedlíky. Ale pořád jsem tomu nevěřila.



Vaření se naštěstí obešlo bez vážnějších incidentů a já jsem po deseti minutách vyndavala hotové knedlíčky.
Přidala jsem místní tvaroh, který teda tak vůbec nevypadá, ale chutná dost podobně a hojně zasypala cukrem.

Tradá! Jako od babičky sice nejsou, nemají tvar knedlíku ale spí jakési medúzy, je v nich víc těsta a míň borůvek než by bylo potřeba, ale i tak jsem na sebe hrdá! :D Když k nim přidám ještě další borůvky tak chutnají vážně dobře a mladší z dětí se pro ně mohl strhat!




Mějte se krásně

Nikča

Žádné komentáře:

Okomentovat